Novinkou spojenou s EET je tzv. EET účtenka, která obsahuje záznam o evidenci platby. V článku se dozvíte, kde EET účtenku najdete, kdy dochází k záznamu o evidenci platby, jak postupovat při tvorbě faktur a také jak platbu stornovat. Podle způsobu platby je postup rozdělený na:
- Platbu kartou online
- Ostatní varianty platby (nejčastěji hotovostní platby při osobním odběru zboží)
Platba kartou online
- V okamžiku těsně před zaplacením zákazníka kartou se vytvoří EET záznam o platbě
- Záznam si můžete prohlédnout v detailu objednávky – tabulka „Účtenka EET“
- Po kontrole v administraci platební brány, jestli zákazník zaplatil, vytvoříte fakturu
- V detailu faktury opět vidíte informaci o EET – tabulka „Účtenka EET“
- Fakturu zašlete zákazníkovi nebo si ji můžete vygenerovat do PDF a následně vytisknout a přiložit k objednávce – tato faktura obsahuje EET náležitosti.
Účtenka EET se zaevidovanou platbou
Stornování EET
Pokud se stane, že se vám u objednávky vytvořil EET záznam, ale platba na platební bráně neproběhla, musíte platbu stornovat:
- Otevřete si detail objednávky
- V tabulce „Účtenka EET“ klikněte na tlačítko stornovat účtenku
- Vytvoří se vám nový záznam s mínusovou částkou – tímto krokem došlo ke stornování EET záznamu.
Účtenka EET se stornovanou platbou
Ostatní varianty platby
- Vytvořte k objednávce fakturu
- V detailu faktury vidíte informaci o EET – tabulka „Účtenka EET“
- Fakturu zašlete zákazníkovi nebo si ji můžete vygenerovat do PDF – tato faktura obsahuje EET náležitosti.
Stornování EET
Pokud nastane situace, že musíte fakturu zrušit – např. zákazník zjistil, že nemá na zaplacení v hotovosti, tak je nutné platbu stornovat:
- Otevřete si detail faktury
- V tabulce „Účtenka EET“ klikněte na tlačítko Stornovat účtenku
- Vytvoří se vám nový záznam s mínusovou částkou – tímto krokem došlo ke stornování EET záznamu.
Na faktuře nevidím EET kódy:
- Podívejte se na detail faktury v administraci – pokud v je v detailu tabulka „Účtenka EET“ se záznamem o evidenci, ale na vygenerované faktuře se neobjeví, tak nás kontaktujte
- Pokud v detailu faktury není tabulka „Účtenka EET“, tak:
• Zkontrolujte jestli máte v Nastavení - EET - aktivované EET (stav spuštění „fajfka“)
• Zkontrolujte jestli máte u fakturovaného typu platby zapnuté EET
• Pokud máte aktivované EET a zároveň máte i zapnutou platbu k evidování EET, tak nás kontaktujte
V případě problémů s EET nás kontaktujte na emailové adrese: eet@fineeshop.cz