zákaznická linka: 235 350 350 info@fineeshop.cz

Jak uspořádat soutěž na Facebooku

04 12 2015

Štítky: marketing sociální sítě

Potenciál vaší firemní facebookové stránky je skutečně velký. Stačí ho jen správně využít. Jednou z možností, jak oživit aktivitu a přilákat nové fanoušky na Facebooku, je pořádání soutěží.

Dříve byly pravidla pro pořádání soutěží na Facebooku značně omezená a soutěže bylo možné pořádat v podstatě jen pomocí aplikací. Dnes už to však neplatí. Uvolněním pravidel se firmám otevřely zcela nové možnosti, jak uspořádat soutěž na Facebooku v podstatě zdarma. Aby měla soutěž správný efekt a oslovila co nejvíce uživatelů, řiďte se při jejím pořádání těmito radami:

 

1) Miřte na svou cílovou skupinu

 

Soutěž pro vás bude mít největší přínos, pokud zvolíte výhru ze sortimentu vašeho eshopu, nebo takovou, která s vaším sortimentem přímo souvisí. Oblíbenou a pro vás ne příliš nákladnou variantou, mohou být i poukázky na slevu z nákupu.

Výhry můžete i nakombinovat a to tak, že hlavní cenu nabídnete soutěžícím, kteří se do soutěže zapojí kreativně (například vymyslí slogan, vyfotí fotku) a těm, kteří nechtějí nic tvořit, nabídnete vedlejší výhru třeba jen za to, že se zúčastní hlasování.

 

2) Jednoduchá a srozumitelná pravidla

 

  • Pravidla soutěže stanovte tak, aby byla co nejjednodušší. Soutěžícím popište přesně všechny kroky, které musí udělat a snažte se, aby účast ve hře zabrala minimum času.
  • Ať už zvolíte tipovací soutěž, anketu či kreativní soutěž, vždy by měla být jednoduchá a zábavná.
  • Výherce musí být vybrán podle přesně stanovených pravidel, nikoliv náhodně. Vyhněte se slovům jako "losování", "vylosujeme" a podobně. Mohlo by tím dojít k porušení loterijního zákona.
  • V soutěži musí být uvedeno, že Facebook není žádným způsobem spojen se soutěží. Pravidla soutěže musí být v souladu s pravidly pro pořádání soutěží na Facebooku. V případě porušení pravidel Facebooku hrozí zablokování vaší stránky.

 

Co Facebook zakazuje:

 

  • Sdílení příspěvků - podmínkou pro účast v soutěži může být "lajkování" příspěvků a fotek, ale ne jejich sdílení.
  • Kontaktovat výherce zprávou na Facebooku je zakázáno. Soutěžící ale mohou oslovovat vás a podmínkou pro zařazení do soutěže může být i to, že vám zašlou své údaje prostřednictvím zprávy.
  • Vkládání příspěvků - po soutěžících nelze požadovat, aby vkládali příspěvek na jejich zeď, či obrázek do jejich úvodní fotky, nebo na zeď přátel. Mohou ale přidávat příspěvky na vaši zeď.
  • Označování uživatelů na fotkách, na kterých nejsou vyfoceni, je také zakázáno. Stejně tak je zakázáno označovat uživatele v příspěvcích.

 

3) Propagujte soutěž

 

Mějte na paměti, že soutěžní příspěvek se krátce po svém zveřejnění propadne hluboko pod ostatní nové příspěvky a řada vašich fanoušků ho nemusí vůbec postřehnout. Z tohoto důvodu je vhodné "přiživovat" soutěž po celou dobu jejího konání. Ideálně 1 x denně zveřejněte příspěvek, týkající se soutěže - podněcujte uživatele k účasti, odpovídejte na dotazy, reagujte na komentáře. Každá taková aktivita napomůže tomu, aby se o soutěži dozvědělo více uživatelů. Můžete také využít funkci "připnout nahoru" která váš příspěvek udrží nahoře v Timeline po dobu sedmi dní. Návštěvníci vašich stránek uvidí připinovaný příspěvek jako první.

Příležitost pro uspořádání soutěže se najde vždy a soutěžící nikdy neomrzí. Vánoční, novoroční, valentýnská, velikonoční, prázdninová... ať už ji nazvete jakkoliv, uživatelé vaši snahu vždy ocení, jelikož soutěže se řadí k velmi oblíbeným a často sdílením příspěvkům.