zákaznická linka: 235 350 350 info@fineeshop.cz

Jak vytvořit přehlednou nabídku

17 09 2015

Štítky: marketing začínáme

Adrenalinové sporty sice frčí, ale bloudění v nepřehledné nabídce eshopu mezi ně nepatří.  Nedovolte, aby se z nakupování stala noční můra a nabídněte svým zákazníkům jasné a přehledné informace.

 

Snadná navigace k produktu

 

Z výsledků naší ankety vyplývá, že více než 32% zákazníků odradí nepřehledná nabídka a chybějící informace o produktu. Jak rozdělit zboží do kategorií tak, aby ho zákazníci snadno našli, o tom byla řeč v jednom z předchozích článků, který najdete zde.

 

Podrobné informace o zboží

 

K přehlednosti e-shopu velkou měrou přispívají i kvalitní texty a grafika. Více o tom, jak vytvářet obsah e-shopu se dozvíte zde. My se teď podrobněji podíváme na to, jaké informace by neměly chybět v popisu zboží. Jako příklad nám poslouží e-shop se sportovním oblečením.

 

Velikosti zboží

 

Na velikosti záleží. A pokud prodáváte oblečení, platí to dvojnásob. U zahraničního číslování uvádějte vždy převod na evropské značení – například velikost 6 by pro zákazníky mohla být matoucí, ale pokud napíšete, že se jedná americké číslování a velikost 6 odpovídá naší 36, je to hned jasnější. Ke snadnému převodu velikostí může sloužit velikostní tabulka. Tabulku je možné vložit ve formátu PDF a zákazník si ji snadno stáhne přímo v popisu zboží. Postup je snadný, v administraci vašeho e-shopu zvolíte:

zboží – editace zboží – soubory – přidat soubor – nahrajete soubor z počítače – vyplníte název souboru, pod který se zobrazí v popisu zboží – uložit

 soubory ke stazeni

 
 

Materiál a jeho výhody

 

Materiálové složení by v popisu nemělo chybět. Nemusíte se ale omezovat pouze na složení. Popište i výhody materiálu. Například bavlna je savá a příjemná. Využijte toho a vyzdvihněte pozitivní vlastnosti produktu. Sportovní oblečení z funkčních materiálů nabízí výhod celou řadu a je dobré o nich zákazníka informovat. Přímo do popisu můžete vložit odkaz na vaši stránku, na které popisujete výhody daných materiálů. A to neplatí jen u oblečení. Stejným způsobem můžete popsat celou řadu produktů a jejich vlastností. Stačí si v administraci založit stránku:

 

stránky – nová stránka – vyplníte název a obsah – a uložíte

materiály

 

 

Popis zboží upravíte tak, že místo textu vložíte odkaz na stránku:

 

zboží - editace zboží – vložit/upravit odkaz – vyplníte odkaz na vaši stránku s popisem vlastností zboží a text, který se bude zobrazovat v popisu – a uložíte

odkaz

 

Podobně můžete do textu zapracovat i pokyny k údržbě a další informace. Popis zboží pak může vypadat třeba takto:

popis zbozi

Rozměry výrobků

 

Ať už zákazník kupuje pračku, nebo vybírá oblečení, které mu padne, vždycky chce znát rozměry. Uvádět rozměry u oblečení není pro e-shopy běžné a to zejména proto, že přeměřování jednotlivých velikostí je pracné. Pokud ale máte tu možnost, tak zákazníkům zboží přeměřujte. Velmi to ocení a vy si na tom můžete vybudovat svou konkurenční výhodu.