zákaznická linka: 235 350 350 info@fineeshop.cz

Newsletter, který stojí za to číst

28 01 2016

Štítky: marketing

Z vlastní zkušenosti víte, kolik emailů se vám přes den nahromadí ve schránce. Je jich spousta. Pracovní emaily čtete z povinnosti, pak čtete ty, které vás osloví a zbytek zůstává nepřečtený, nebo míří rovnou do koše. Jak vytvořit newsletter, který vyzývá k přečtení? Tady je 5 jednoduchých rad:

 

1) Oslovte zákazníky předmětem zprávy

O tom, zda email stojí za to číst, rozhoduje prvních několik okamžiků. Důležitý je hlavně předmět zprávy, který by měl mít ten pravý „wow efekt“. Měl by zákazníka oslovit ještě předtím, než email otevře.

  • Použijte jednoduchý a zároveň poutavý předmět, který v několika slovech vystihne podstatu celého vašeho sdělení. Pokud bude navíc i zábavný, další bod pro vás.

 

2) Nabídněte konkrétní výhody konkrétním lidem

Zákazníky obecně lákají akce typu „sleva“, „výprodej“, „soutěž“ a podobně. Pokud ale přidáte konkrétní výhody, které tím zákazník získá, oslovíte mnohem více lidí.Newsletter se snažte co nejvíce personalizovat. Každého totiž zajímá něco jiného. Pokud nabízíte jak „pánský“ tak „dámský“ sortiment, rozdělte i newslettery do těchto skupin. Zákazníkům, kteří u vás již delší dobu nenakoupili, nabídněte například kupón na slevu z nákupu.  Slevu stanovte tak, aby byla časově omezená a přiměla zákazníka, aby k vám v daném časovém horizontu opět zavítal.

  • Používejte konkrétní sdělení: „Ušetříte 500 Kč“. „Neplaťte poštovné“.
  • Rozesílejte jiné nabídky mužům a jiné ženám.

 

3) Buďte struční

Nezapomínejte, že lidé nečtou, ale skenují očima. Usnadněte jim proto orientaci ve vašem emailu:

  • Zrušte dlouhá souvětí.
  • Věty rozdělte na krátká sdělení.
  • Přidejte odrážky a zvýrazněte důležité body.

 

4) Podívejte se na vaše sdělení z pohledu zákazníka

... nestraně a nezaujatě. Newsletter si naplánujte minimálně 1 den dopředu, nechte jej odležet a druhý den si ho znovu přečtěte. Odhalíte tak chyby a nejasnosti, kterých jste si předtím nevšimli.

 

5) Zpětná kontrola

Odešlete sami sobě testovací email a přesvědčte se, zda je vše v pořádku. Někomu se to může zdát jako ztráta času, ale vyplatí se. Může se stát, že opomenete důležitou věc, na které celý newsletter stojí a pak vám nezbývá nic jiného, než se dalším emailem omlouvat za chyby v emailu předešlém. A to rozhodně nepůsobí profesionálně a pro mnohé zákazníky to může být obtěžující.

  • Zkontrolujte si celý text.
  • Ověřte funkčnost odkazů.
  • Prohlédněte si, jak vypadá vaše zpráva v mobilu.

 

Rozesílání newsletteru nastavíte přímo v administraci vašeho eshopu. Návod k této funkci naleznete v článku Jak nastavit rozesílání newsletteru.

Funkce Newsletter je k dipozici ve verzi Exclusive a vyšší verzích. Pokud máte o funkci zájem, ale váš eshop ji nenabízí, je možné kdykoliv přejít na vyšší verzi. Stačí kontaktovat naši zákaznickou podporu.