Od vytvoření prvního grafického manuálu uplynula už nějaká doba, a protože není nic staršího než včerejší noviny, tak jsem tu zas a mám pro vás 5 (zcela aktuálních) grafických tipů.
1) Vnímejte grafiku jako celek
Stanovte si barevnost eshopu a té se držte. Všechny grafické prvky, které do eshopu vložíte, by měly mít jednotný styl. Barevnost a styl mohou vycházet z vašeho loga, nebo pokud logo nemáte, poslouží Vám jako vodítko barevnost šablony. Logo a barevnost eshopu jsou typickými prvky, podle kterých vás zákazníci rozeznají od konkurence.
Zde vidíte ukázku šablony Comfort.
2) Vaše logo
Kvalitní logo vytváří dojem seriózního profi eshopu. Vyplatí se proto do loga investovat a nechat si ho zpracovat profesionálním grafikem. Barevnost a font použitý v logu pak kopírujte i do dalších grafických prvků a reklamních materiálů tak, aby společně vytvořili jednotnou identitu vašeho eshopu.
Vhodným grafickým formátem pro logo je PNG s průhledným pozadím.
3) Grafické bannery
Rozměry grafických bannerů se liší v závislosti na zvolené šabloně. V současné době (14.4. 2016) nabízí FineEshop 8 grafických šablon. Doporučené rozměry grafických bannerů v závislosti na zvolené šabloně vidíte v tabulce:
Simple wide | 1905x400 pixelů |
Simple | 1240x450 pixelů |
Office | 625x200 pixelů |
Sport | 1905x400 pixelů |
Dark leather | 1905x460 pixelů |
Spice | 880x350 pixelů |
Comfort | 1905x390 pixelů |
Tech One | 1905x575 pixelů |
Banner by měl mít ideálně stejný rozměr, v jakém se zobrazuje na webu. Drobnou korekturu rozměrů můžete provést přímo v administraci, kde je možné obrázek oříznout na požadovanou velikost.
Čemu se vyhnout:
- Obrázky menších rozměrů – šablona vám sice dovolí nahrát i obrázky menších rozměrů, kterými pak zaplní plochu pro banner, ale výsledkem bude vždy rozmazaný, nekvalitní obrázek, který nevypadá dobře.
- Příliš velké obrázky - obecně lze říci, že není vhodné používat obrázky, které svou velikostí přesahují 1 MB. Pokud je na stránce více takových obrázků, výrazně to snižuje rychlost načítání. Eshop je pak pomalý. Abyste se tomu vyhnuli, zmenšete bannery na ideální rozměr. Zvláště majitelé pomalejšího internetového připojení Vám budou vděční.
4) Zobrazení produktů
Úvodní obrázek by měl zaujmout a přimět zákazníka přejít na detail zboží. V detailu produktů si pak zákazník chce zboží prohlédnout. A to doslova do detailu. Výjimku tvoří snad jen spotřební zboží, které je notoricky známé. Pokud ale prodáváte oblečení, kabelky nebo cokoliv, u čeho záleží na vzhledu výrobku, pak je nutné zachytit zboží z různých stran včetně všech detailů.
Pokud obrázky stahujete z internetu, dbejte na to aby:
- nebyla porušována vlastnická práva
- obrázky byly dostatečně velké a nepůsobily rozmazaně
Fotíte si sami?
Fotografie, které pořídíte digitálním fotoaparátem, mají zpravidla velké rozlišení určené pro tisk. Pro použití ve vašem eshopu je vhodné fotografie zmenšit tak, aby nezpomalovaly načítání stránek. Optimální rozměr pro použití na webu je 1024x768 pixelů.
5) Patička
Nová patička nabízí řadu vylepšení, jako je například vložení odkazů na sociální sítě nebo Facebook plugin. Kromě toho můžete také vkládat Rychlý kontakt - neboli kontaktní formulář pro rychlé odesílání dotazů. Počet prvků v patičce a jejich rozložení závisí zcela na vás. Kdykoliv ji můžete změnit a přeskládat podle vašich potřeb.
Jakékoliv dotazy ohledně grafiky pište na email: podpora@fineeshop.cz