Texty
Základem kvalitního webu jsou texty. Vždy se snažte, aby vaše texty byly:
- zajímavé
- čtivé
- dobře srozumitelné
Nepodceňujte názvy zboží. „Flora“ nebo „Dámská kabelka Flora“. Rozdíl je obrovský. Z prvního názvu zákazník nepozná, že jde o kabelku a snadno si ji může splést s jiným druhem zboží. Proto vždy uvádějte celý název a to i v případě, že je váš eshop zaměřen pouze na jeden typ zboží (např. jako zde na kabelky). Nejen, že tím stoupnete ve vyhledávačích, ale máte i vyšší šanci, že se na váš eshop dostanou zákazníci, kteří vás zajímají.
Zboží popisujte, co nejvíce to jde – u oblečení uvádějte materiál, informace o údržbě – jestli a jak můžeme oblečení prát. Nezapomeňte ani na tabulku velikostí a popř. i rozměry výrobků. Čím více dotazů zákazníkům zodpovíte, aniž by se museli ptát, tím lépe.
Čím více dotazů zákazníkům zodpovíte, aniž by se museli ptát, tím lépe.
V textu opakujte klíčová slova – pokud prodáváte kabelky, je slovo kabelka vaším klíčovým slovem, které by se v textu mělo opakovat. Popište, z jakého materiálu je kabelka vyrobena, k jaké příležitosti je vhodné kabelku nosit a podobně. S klíčovými slovy to ale nepřehánějte a nepoužívejte je na úkor srozumitelnosti textu tam, kde byste je v normálním jazyce nepoužili. Více o klíčových slovech a problematice SEO se dočtete zde.
Kategorie je ideálním místem pro prezentaci zboží. Můžete do nich vkládat text, obrázky a videa. Ani zde nepodceňujte názvy kategorií - ocení to nejen vaši zákazníci, ale i vyhledávače. Více o kategoriích se dozvíte ve článku Rozdělení zboží do kategorií
V textu používejte klíčová slova, ale pozor na srozumitelnost - text by neměl působit prkenně. Více informací o využití klíčových slov najdete v článku Základy SEO
Obrázky
Eshop se neobejde bez obrázků.
Úvodní stránka – na úvodní stránce hraje grafika zásadní roli. Pár slov na úvod sice neuškodí, ale chytře zvolený obrázek na úvodní straně zaujme zákazníky více než jakýkoliv text. K tomuto účelu slouží grafické bannery. Nabízejte přes ně svoje akční zboží, novinky nebo cokoliv, co zákazníky zaujme. A nezapomeňte do banneru přidat odkaz, který zajistí snadný proklik přímo na nabízené zboží.
Skvělé je ukázat nabízené zboží v běžném životě. Požádejte zákazníky, kteří již zboží zakoupili, aby se s vámi podělili o svoje fotky, nebo si nějaké vyžádejte přímo u výrobce.
Více o práci s obrázky a grafikou se dočtete v seriálu 10 grafických rad, jak si vyladit e-shop.