Od 1. března 2017 startuje tzv. druhá vlna EET, která se týká maloobchodu. Spadají do ní i eshopy. Co to pro vás znamená?
EET - platby kartou a hotovost
Pojďme si definovat, které platby v rámci e-shopu podléhají EET. Jedná se o hotovost a platby kartou či přes platební bránu na webu daného obchodníka. Pokud tedy ve svém e-shopu přijímáte peníze například jen převodem na účet, nemusíte takové tržby evidovat.
Zatímco v případě převzetí hotovosti je nutné okamžitě tržbu evidovat a zároveň vytisknout pro zákazníka doklad, v případě platby kartou v e-shopu je situace trošku odlišná. Prodejce sice musí tržbu evidovat nejpozději v okamžiku platby, ale samotný doklad může doručit klasickou cestou jako dosud – například vytisknout FIK na fakturu a přibalit ji k zásilce zboží.
Dobírka ano či ne?
V případě dobírky musí obchodník evidovat tržbu jen tehdy, když mu kurýrní služba (Česká pošta, DPD, PPL, Geis a mnohé další) předá vybrané peníze fyzicky v hotovosti.
Jakmile ale dostane obchodník peníze od dopravce zboží na svůj bankovní účet , není povinen tržbu evidovat v EET. A to ani tehdy, když zákazník uhradí zboží kurýrovi v hotovosti nebo platební kartou. Záleží totiž vždy jen na tom, jakou formou peníze získá až samotný obchodník.
EET pro vás
Nabízíte-li ve vašem eshopu on-line platby, případně osobní odběr s platbou v hotovosti, týká se vás i povinnost tyto platby evidovat. Pokud jste tak ještě neudělali, zažádejte již nyní na Finanční správě o autentizační údaje, které vám umožní přihlášení na portál správce daně. Po přihlášení si zaevidujete svůj eshop a vygenerujete certifikát, který poté vložíte do nastavení eshopu.
Již brzy budete mít možnost aktivovat EET i ve vašem eshopu.
FineEshop nabídne modul EET, který při vybraném druhu platby (platba kartou, hotovost, dobírka v hotovosti) ihned odešle informaci o transakci finanční správě. Ta ji během okamžiku potvrdí unikátním kódem, který se pak automaticky zobrazí na daňovém dokladu (faktuře).
Zdroj: http://www.etrzby.cz/