zákaznická linka: 235 350 350 info@fineeshop.cz

Jak zvýšit návštěvnost eshopu

15 12 2015

Štítky: marketing

Trápí vás nízká návštěvnost eshopu a uvažujete, že ho vložíte do rukou SEO odborníků? Ještě než se pro tuto investici rozhodnete, ujistěte se, že vy sami jste pro svůj web udělali maximum.

SEO se může jevit jako opravdová věda plná složitých pojmů, kterou je lepší přenechat odborníkům. Mnozí majitelé webu si proto najímají odborníky, kteří za ně SEO "vyřeší". Výsledky jejich práce pak hodnotí podle toho, jak vysoko se posunuli ve vyhledávání. Jde o zažitý postup, který je ale v mnoha ohledech chybný. Google neustále mění systém, podle kterého stránky hodnotí, proto jakýkoliv odborný zásah vylepší postavení vašeho eshop jen dočasně.

 

Zapomeňte na vědecké postupy. Úspěch závisí na vás a vámi vloženém obsahu. Sám Google uvádí, že základem úspěchu je vytvoření užitečných stránek, které budou bohaté na informace.

 

Vytvořte živý a čtivý web

 

Vložit jen samotné zboží zdaleka nestačí. Zákazníci, stejně jako vyhledávače, lační po informacích. Mezi ty nejdůležitější, které by neměly chybět, patří:

 

Informace na úvodní straně. Ačkoliv na úvodní straně hraje hlavní roli zboží, několik málo informací o vaší nabídce je tu rozhodně na místě. Nahoru na stránku uveďte stručně, co eshop nabízí. Pak by již mělo následovat zboží. Pokud chcete doplnit další informace (odkud zboží pochází, jaké nabízíte značky a cokoliv dalšího), vložte je pod zboží.

 

Osobní informace o vás dodají eshopu na důvěryhodnosti. Máte i kamennou prodejnu či firmu zabývající se výrobou zboží? Pak neváhejte a vytvořte stránku "O nás", ve které uveďte, jak dlouho se prodejem zabýváte, kolik máte spokojených zákazníků a podobně. Jste vášnivý cyklista a vášeň vás dovedla až k založení eshopu s cyklo potřebami? Zmiňte se o tom zákazníkům! Zkuste to pojmout skutečně osobně a vyhněte se formulacím typu: "Jsme mladá, dynamická firma...", které jsou příliš obecné a nudné.

 

Informace o dopravě a platbě sice neovlivňují vyhledávače, ale z našeho průzkumu vyplynulo, že absence těchto informací odradí od nákupu až 21% zákazníků. Vytvořte pro zákazníky samostatnou stránku "Doprava a platba" kde uvedete kompletní ceník dopravy a možnosti plateb. Nezapomínejte ani na Obchodní podmínky a kontakty, které jsou zákonem stanovené a povinné. Jak si je vygenerujete zjistíte v manuálu zde.

 

Doprovodný obsah pomůže oživit váš web. Pište recenze na některé z produktů, sdílejte výsledky výzkumů, pište blog, který bude tematicky blízký vašemu eshopu. Náš vášnivý cyklista se může podělit o zážitky ze svých cyklistických výletů. Maminka na mateřské může psát recepty na dětskou stravu - zkrátka zkuste vytvořit obsah, který čtenáře zaujme a budou ho chtít sdílet. Obsah pravidelně aktualizujte, přidávejte nové příspěvky a šiřte je na sociálních sítích.

 

Aktivně na sociálních sítích

 

Kdo nefunguje na sociálních sítích, jako by nebyl. Založte si firemní Facebook a šiřte na něm svou nabídku. Facebookovou stránku pravidelně aktualizujte, starejte se o její provoz a aktivně komunikujte se zákazníky. Facebook je vhodný pro méně formální komunikaci, oslovujte zákazníky přímo a komunikujte s nimi jako se svými přáteli.  Pravidelně svým  fanouškům sdělujte novinky, akce, slevy. Jedním ze způsobů, jak oživit aktivitu a přilákat nové fanoušky na Facebooku, je pořádání soutěží. Jak na to se dočtete zde.

 

Meta tagy

 

A nakonec pro vás máme trochu té vědy. Meta tagy jsou zvláštní značky, které se píšou do hlavičky stránky. Vy je díky administraci můžete snadno vložit na několik míst ve vašem eshopu. Manuál o umístění meta tagů najdete zde.

  • Meta Keywords se již příliš nevyužívajívyhledávače jako Google a Seznam je neberou v potaz již řadu let. Často jste si o ně psali, proto jsme přidali možnost vyplnit klíčová slova do administrace, ačkoliv jejich vliv na umístění ve vyhledávačích je sporný.
  • Meta Description vypisují vyhledávače tehdy, pokud obsahují hledané slovo (nebo většinu hledaných slov).

 

Problematice SEO se věnujeme také v článku Základy SEO. Našim zákazníkům rádi vycházíme vstříc, takže pokud tápete v jakékoliv oblasti vašeho eshopu, kontaktujte nás a my vám se vším pomůžeme. Základní SEO přidáme již brzy do seznamu doplňkových služeb. Požádat si o ni můžete už dnes na emailu info@fineeshop.cz.

 

zdroj: http://www.jakpsatweb.cz/meta-tagy.html