Nespornou výhodou nákupů přes internet je fakt, že zákazník nakupuje z pohodlí domova a zboží vidí přehledně roztříděné do kategorií. Dnes vám ukážeme, jak uspořádat kategorie, aby vyhledávání zboží bylo co nejpřehlednější.
Zákazník nejčastěji vyhledává zboží podle jeho typu. Takže když hledá kalhoty, jde do kategorie „Kalhoty“. Toto základní rozdělení podle typu by tedy nemělo chybět.
Základní rozdělení kategorií podle typu zboží
Mnoho prodejců tímto rozdělením končí. Je ale důležité uvědomit si, že mnoho lidí má mnoho stylů. A to i ve vyhledávání zboží na eshopu. Může se proto stát, že zákazník bude hledat zboží primárně podle značky. Nebo např. podle barvy. K tomu slouží filtrování podle parametrů, které je dostupné po rozkliknutí příslušné kategorie. Je tu ale opět háček – co když zákazník nechce rozklikávat kategorii a chce vyhledávat podle značky hned na úvodní straně?
Jako příklad uvádím tyto červené kraťasy Nike. Pokud bychom zůstali jen u základního rozdělení kategorií, má zákazník vlastně jen jednu možnost, jak se k nim dostane. Dámské zboží – Kalhoty.
Pokud ale rozšíříme kategorie o možnost vyhledat Podle značky a Podle barvy, má zákazník 3 cesty, které ho ke zboží navedou. Nikdy nevíme, kterou cestou se zákazník vydá, ale jisté je, že čím více cest, tím větší je šance, že dojde k cíli.
Jak na to?
K základním kategoriím přidejte ještě další kategorie - v tomto případě Podle značky a Podle barvy. K nim pak vytvořte podkategorie, které budou představovat všechny značky a barvy, které máte v nabídce.
Každé zboží pak při zařazování do kategorií přiřaďte nejen do základní kategorie - v tomto případě Dámské zboží a Kalhoty - ale přidejte i značku a barvu.
Zabere to chvilku času navíc, ale zpříjemnit zákazníkům nakupování se vždy vyplatí.