Velmi často se v nabídce eshopů objevuje stejné zboží v různých variantách (např. různé barvy, velikosti, atd). V tomto článku si ukážeme několik způsobů, kterými je možné řešit varianty zboží a jejich napojení na sklad.
Jako příklad si uveďme tričko. Máme pánské tričko ve 2 barvách (červená a modrá) a velikostech M, L, XL.
1) Každá varianta jako samostatný produkt
Pokud nabízíte jen několik málo variant od každého zboží, což je i náš případ, vytvořte vlastní produkt pro každou variantu: 2 barvy + 3 velikosti = 6 produktů. Toto řešení je vhodné pro malé eshopy.
výhody:
- snadná kontrola skladových zásob
- snadné nastavení atributů
nevýhody:
- náročnější vkládání produktů
- vyšší počet produktů v eshopu
2) Podle typické vlastnosti
Jako typickou vlastnost myslíme tu, která vzhledově odlišuje jednotlivé výrobky. V našem případě je to barva. Každá barva bude tvořit samostatný produkt, čímž nám vzniknou 2 produkty: Pánské tričko červené a Pánské tričko modré:
Zbylé vlastnosti (v našem případě velikost) řešíme pomocí atributů. Návod na nastavení atributů najdete v článku Jak nastavit vlastnosti zboží.
Toto nastavení je nejpřehlednější. Zákazník jasně vidí, jakou barvu kupuje a v rolovátku si pak snadno vybere potřebnou velikost. Při napojení na sklad lze snadno hlídat skladové zásoby jednotlivých velikostí, skladová karta je jasná a přehledná:
výhody:
- přehledné pro zákazníka
- snadná kontrola skladových zásob
- snazší nastavení atributů
NÁŠ TIP: je-li některá z variant zboží dlouhodobě vyprodaná, ujistěte se, že ji nemáte nastavenou jako "výchozí"
Příklad: Velikost M je vyprodaná, ale zároveň ji máte nastavenou jako výchozí. Ve chvíli, kdy zákazník přejde na detail produktu, zobrazí se mu výchozí varianta, tedy ta vyprodaná. Detail zboží pak vypadá takto:
Zákazník může nadále objednat ostatní velikosti, nicméně na první pohled se zboží může jevit jako zcela vyprodané. Abyste tomuto zabránili, přejděte do Nastavení atributů a cenotvorby a vyberte jako "výchozí" jinou variantu:
3) Kombinace více variant
Kombinací více variant vytvoříme pouze 1 produkt - Pánské tričko, kde budou k výběru velikostí a barev sloužit atributy:
výhody:
- snazší vkládání produktů
- menší počet produktů v eshopu
nevýhody:
- náročnější kontrola skladových zásob
- kombinace více variant může způsobit nepřehlednost eshopu
Jednotlivé varianty se mohou lišit cenou, kdy třeba u větších velikostí počítáte s příplatkem. Jak nastavíte příplatkové ceny, se dozvíte v článku Varianty produktů s rozdílnou cenou. Jako všude i zde platí, že v jednoduchosti je síla. Složité, náročné kombinace mohou mít za následek nepřehlednost nabídky. Nedoporučujeme proto kombinovat více než 2 varianty atributů.
Varianty zboží jsou k dispozici v balíčku Exclusive a Gold.
Napojení na sklad je k dispozici ve variantě Gold.