zákaznická linka: 235 350 350 info@fineeshop.cz

Základy SEO

01 10 2015

Štítky: SEO začínáme

Co je to SEO?

SEO neboli search engine optimization v překladu značí optimalizaci pro vyhledávače. Jde o způsob jakým upravit webové stránky tak, aby se zobrazovaly na vysokých příčkách ve vyhledávačích. Souvisí to se způsobem, jakým zákazníci vyhledávají zboží na internetu. Logicky začínají od horních příček a postupují níže. Čím výš se váš eshop zobrazí, tím vyšší máte šanci na úspěch. V dnešním článku se dočtete, co tvoří základ SEO.

Obsah

Kvalitní a unikátní obsah je základ. Sám Google uvádí, že základem úspěchu je vytvoření užitečných stránek, které budou bohaté na informace. Jednoduše se snažte zákazníka informovat o všem, co by ho mohlo zajímat. Čím více informací bude váš eshop obsahovat, tím bude pro zákazníky užitečnější a získá i vyšší umístění ve vyhledávači. Jak vytvořit přehlednou nabídku se dočtete zde.

Nezapomínejte na:

Správné formátování textu – nadpisy označujte pomocí tagů <h1>, <h2> atd. Text tak získá na přehlednosti a zároveň bude cennější pro vyhledávače, které nadpisy identifikují jako důležité sdělení a váš e-shop tak posunou výše ve vyhledávání.

Stručná a jasná sdělení – raději než jedno dlouhé souvětí volte více kratších vět. Srozumitelnost je důležitá nejen pro vyhledávače, ale i pro vaše zákazníky.

Užitečný obsah – ne všechny vaše texty musí být zaměřeny primárně na prodej. Napište třeba recenzi na některý z produktů, sdílejte výsledky výzkumů, pište blog, který bude tematicky blízký vašemu eshopu - zkrátka zkuste vytvořit obsah, který čtenáře zaujme a budou ho chtít sdílet.

URL adresa – neboli doména -  by měla být neměnná, krátká a srozumitelná - slova mohou být oddělena pomlčkou.

Klíčová slova

Jedná se o slova, která jsou v textu nejdůležitější (především názvy produktů). Klíčové slovo, pod kterým chcete být zobrazeni, se musí na dané webové stránce opakovat v přiměřeném množství. Při tvorbě obsahu eshopu proto dbejte na přirozené použití těchto slov. Klíčová slova by měla tvořit 3-8% celého textu. Pozor na nadměrný výskyt stejných slov, který může vašemu eshopu ublížit. Vyhledávače takovýto text vyhodnocují jako spam.

Zákazník nejčastěji vyhledává zboží tak, že zadá do vyhledávače slova oddělená mezerami. Při tvorbě klíčových slov berte na vědomí i pořadí slov a správné skloňování – může se totiž stát, že zákazník bude vyhledávat přesnou shodu (tzn. napíše vyhledávaná slova do uvozovek).  Velká a malá písmena Google nerozlišuje a nehrají tedy roli.

Při výběru klíčových slov berte v úvahu, pro jakou cílovou skupinu je zboží určeno a vyzdvihněte i vlastnosti zboží: cena, dostupnost, bezpečnost, výhody.

K analýze klíčových slov slouží nástroj Google Keywords Tool který je součástí služby AdWords a je dostupný zdarma. Nástroj vám po zadání několika klíčových slov nabídne i další relevantní klíčová slova, která zákazníci vyhledávají.

Meta tagy

Meta tagy jsou zvláštní značky, které se zapisují do hlavičky stránky. FineEshop nabízí jednoduchou administraci, ve které snadno vložíte klíčová slova (Meta Keywords) a popis (Meta Description) přesně tam, kde mají být. Manuál o umístění meta tagů najdete zde.

Meta Keywords se již příliš nevyužívajívyhledávače jako Google a Seznam je neberou v potaz již řadu let. Často jste si o ně psali, proto jsme přidali možnost vyplnit klíčová slova do administrace, ačkoliv jejich vliv na umístění ve vyhledávačích je sporný.

Meta Description vypisují vyhledávače tehdy, pokud obsahují hledané slovo (nebo většinu hledaných slov).

Odkazy směřující na váš eshop

Takzvaný linkbuilding, neboli tvorba zpětných odkazů, je další užitečná metoda, díky níž můžete zvýšit vaši pozici ve vyhledávačích. Podstatou je vytvořit co nejvíce odkazů z jiných webových stránek. Klasickým příkladem je vytvoření stránky na Facebooku, která odkazuje na váš eshop.

Ačkoliv se problematika SEO zdá složitá, základ je v podstatě jednoduchý. Měla by jím být snaha o kvalitní obsah a dostatek zajímavých informací pro vaše zákazníky.

-------------------------