Ačkoliv má mnoho odpůrců, je Facebook stále nejoblíbenější sociální sítí v České republice. Dávno už není pouze nástrojem pro teenagery – dnes spojuje uživatele nejrůznějšího věku z různých koutů země. Pokud správně využijete potenciál Facebooku k propagaci vašeho eshopu, může se řada jeho uživatelů stát i vašimi zákazníky.
Jak začít s Facebookem?
Ideální je začít profilovou stránkou, díky které se seznámíte s Facebookem. Profilová stránka je osobní a můžete na ni prezentovat sebe a své názory, přidávat přátele a podobně. Po účely podnikání je obzvláště vhodné nechat svou profilovou stránku volně přístupnou. Na Facebooku je totiž celá řada lidí, kteří se baví pročítáním profilů ostatních uživatelů. Pokud jim necháte svůj profil volně přístupný a v základních informacích zmíníte své služby, můžete tak nenásilně propagovat váš eshop. Ale pozor, slovo „nenásilně“ je zde opravdu na místě, jelikož profilová stránka není vhodná k propagaci podnikání. K tomuto účelu slouží tzv. Facebook Page neboli Stránky.
Založení Stránky
Facebook Page vytvoříte snadno na Hlavní stránce vašeho profilu nebo ještě snadněji zde: www.facebook.com/page. V prvním kroku vyberete typ stránky. Pro eshop je nejvhodnější „Místní podnik nebo místo“ a využít lze také „Značka nebo produkt“.
Profilový obrázek se zobrazí u každé zprávy, kterou napíšete, proto by měl být čitelný i v malém rozlišení a zákazníci by v něm měli snadno rozpoznat vaši značku.
Základní informace – snažte se vyplnit všechny dostupné informace, zvýšíte tak důvěryhodnost stránek a zároveň se zvýší i šance na zobrazení stránky ve vyhledávačích.
Adresu stránky – neboli „uživatelské jméno“- volte pečlivě, jakmile ji jednou nastavíte, nelze již měnit.
Aktualizace Stránek
Nejdříve pozvěte své fanoušky - oslovte přátele a zaměstnance a teprve až stránka získá první fanoušky a bude již zaběhnutá, začněte na ni zvát i své zákazníky. V příspěvcích se zaměřte na jednoduchou komunikaci a používejte jazyk cílové skupiny, kterou chcete oslovit.
Samotné spuštění stránek nestačí. Stránky je nutné pravidelně aktualizovat, starat se o jejich provoz a aktivně komunikovat se zákazníky. Facebook je vhodný pro méně formální komunikaci, oslovujte zákazníky přímo a komunikujte s nimi jako se svými přáteli. Pravidelně svým fanouškům sdělujte novinky, akce, slevy. Velmi oblíbené jsou také soutěže, které fanoušci rádi sdílejí.
V manuálu se dočtete, jak vložíte odkaz na facebook přímo do patičky vašeho eshopu.